2012. április 3., kedd

Állapotfelmérés

Amíg a mindkét motor gyújtás alkatrészeire várok és a kormánycsapágy megoldásán töröm a fejem az épített motornál, addig lebontottam egy kicsit a fekete motort, hogy felmérjem az állapotát és kezelésbe vegyem. A tartó csavarok eléggé elérhetetlen helyen voltak, ráadásul összerozsdálva az ellenanyával. Mivel ma gyakorlaton már szidtuk eleget a németeket (Mercedes) és az angolokat (Land Rover) szintén a csavarjaik miatt úgy döntöttem az oroszokat másként intézem el. Kifúrtam őket a p..ba, majd teszek be új rozsdamenteseket.

 

Előbb a sárvédőt szedtem le, ami viszonylag jó állapotban volt. Drótkefés mosás után sem találtam rajta rohadást, ami rozsda meg van rajta azt majd a homokszórás elintézi.

Az első sárvédőnél és az oldalelemeknél már számítottam egy kis lakatos munkára, de azért nem ennyire.


Az oldal lemezek alját újra kell gyártani és felcsípni CO-val. Csináltam hozzá egy sablont és majd suliban kivágom és meghajtom majd lemezből. A zsanérokra is ki kell találni valamit mert annak ellenére, hogy a végeket kihajtottam és megfürdetem WD-40-ben sem akar kijönni belőle a csap.

Az elsősárvédő tartó pálcáinak a csavarjait kifúrtam de mégsem sikerült leszedni. Azokon a részeken ahol a pálca hozzáér a sárvédőhöz vagy össze vannak rohadva vagy a festék ragasztotta össze nagyon úgy hogy nem engedi el, hiába feszegettem csavarhúzóval. Jobban nem mertem nehogy eltörjön valami. Remélem homokolás után elengedi vagy a nem akkor egyben is meg lehet oldani a lakatolást. Amennyiben ez sem jön össze akkor marad a flex. Megvágom és jó lesz majd az építettre erre pedig veszek egy jó állapotút.


Közben megtaláltam az eredeti bilikék színét is a motornak. A fekete festés csak egy tessék lássék mázolás volt (nem is egy, hanem legalább három rétegben) úgy, hogy minden a helyén volt és ecsettel át lett kenve.


Az új színe pedig éjszín szürke lesz, és matt. (Sajnos nem adja vissza a kép a valós színt. A hiba a mintán pedig azért van mert, amíg leszúrtam a lemezcsíkot a napra száradni, a kutya beleszagolt és beleért az orra)


Végére pedig egy kis reklám. Talán a Zündapp blokkos hurkatöltő érdekelné. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése