2012. augusztus 3., péntek

Első kerék

Ahogy ígértem, ebben a hónapban már visszatérek a motoros dolgokkal. A mai napon a fekete Izs darabjai közül egy doboznyit elvittem homokszóratni. Két hétre vállalták, de a múltkor is 5 nap után kész volt, remélem most is így lesz. Ha elhozom, kap egy festést és akkor a hátsó sárvédőkivételével minden meglesz és már rakhatom összefelé. Déltután pedig belekezdtem a patkányom első kerekébe. Ennek az első lépése a hátsó kerék szétfűzése volt. Majd a ráfot megtisztítottam WC vízkőoldóval.

A kosz alatt a króm teljesen jó. Ez csak rozsdavédelmi szempontból jó mert nem szeretem a csillogását.

A küllőanyákat csak két oldalról, csavarhúzóval és fogóval tudtam letekerni össze volt gyógyulva hiába adtam neki a WD-40-el.

Ezután jött az első kerék. Miután levettem róla a gumit és megláttam az anyákat majdnem agybajt kaptam, annyira össze volt rohadva. Nem akartam még egyszer végig kílódni azt amit a hátsóval, az anyák úgyis szemétbe mennek ezért elflexeltem a küllőket közvetlenül az anyák alatt. A tervem az, hogy méretre vágatom és újra mángoroltatom bele a menetet és ezekkel fűzöm össze az agyat és a 18"-os ráfot.
A küllőket ezután a már bevált vízkőoldóban áztattam fél órán át..

Nem kellett kavargatni se hogy így pezsegjen. Rögtön lemarta róluk a szürke oxidot.

Balra a hátsó kerék küllői amiket nem tisztítottam, Jobbra az elsőé a fürdő után.

Sajnos 10 küllő elkezdett rozsdálni és megsérült a galvanizálás rajta, ezt majd javítani kell miután kész az átalakítás. Nem tudom a küllős így is elvállalja e, hogy csak vágni és menetelni kell, de jobban bízok a gyári japán anyagban mint a kisipari kitudjamilyenben.

Ez kerül a közepére.

 A régi és az új ráf.
A felnit az agy matt fekete színére akarom festeni, a küllőket pedig nem csillogósan de fényesen hagyom.

2 megjegyzés:

  1. Milyen márkájú vízkőoldót használsz?:D

    VálaszTörlés
  2. Ha jól emlékszem Harpic Powerduck. Már ha van ilyen. WC be való.

    VálaszTörlés