2012. március 9., péntek

Kissé helyre kell pofozni.

A hétvégén szeretném kipróbálni az új szerzeményt, ezért nekiláttam kijavítani a hibáit. A legszembetűnőbb az a lámpafejből kijövő elvágott vezetékköteg volt. A srác akitől vettem elvágta az egészet hogy könnyen le tudja szedni az elejét a motornak, mert másképp nem fért fel neki a futóra. Előbb levettem a lámpatestet, hogy a teleszkópszárakat visszatoljam a helyükre mert nem lett rendesen összerakva. A bonyodalmak itt kezdődtek.


Először észrevettem, hogy a teleszkóp felsőszárak igen durván össze vannak karistolva. Sebaj gondoltam, van még 3 pár első teleszkópom kicserélem valamelyikre, ez meg verekedni még jó lesz. Előtte persze a sárvédőt le kellett venni a régi szárakról. Nem volt túl egyszerű mivel a rohadás a kosz is marasztalta a csavarokat mindezek felett pedig amikor valaki átmázolta a motort telibe kente a csavarokat is, így a menetek tele voltak festékkel. Nem volt könnyű.



Kiválasztottam azt a párt, amelyik még az első Izsben volt. A bal teleszkóp szépen felcsúszott a helyére, de a jobb oldali sehogyse sikerült. A felső villahíd mintha el lett volna hajolva egy kicsit, mindenesetre nem volt egy vonalban a két lyuk az alsóval. Nemgond van három másik. Szintén az első Izsről valót vettem elő mert az biztos passzol ezekkel a szárakkal.


Mivel ki kellett venni az egész első futóművet kihasználtam az alkalmat, kitisztítottam és újrazsíroztam a kormánycsapágyakat is. Teljesen simán fordul nem zötykölődik a csapágy.


Amikor a kormányt visszatettem a helyére észrevettem, hogy a dekompresszor bovdenje ki van rojtosodva, mindössze két szál tartja egyben. A kék roncsról át akartam rakni, de a bovdenvég úgy bele volt gyógyulva a szelepbe hogy nem tudtam kivenni belőle. Egye fene kicserélem azt is és ezt majd kipiszkálom ha kell majd a másikba. Igen ám de a szelep pedig a hengerfejbe volt belegyógyulva ráadásul a vázban lévő blokkon nem is hozzáférhető rendesen a villáskulccsal. Szarok rá! Kicserélem hengerfejestől, a másik úgyis fel van már újítva. Tank le, és nekiálltam lecsavarozni de a tőcsavarok a hengerfej anyákkal úgy összerohadtak, hogy csak együtt jöttek ki. A hátsó csavarhoz természetesen csak úgy fértem hozzá, ha a trafót is leszedem. A forgatókönyv már ismerős volt, kék roncsból tőcsavarok ki feketébe be.



Az első Izs hengerfejét rátettem lefogattam gyertya be, szelep be és próba. Kifúj a szelep, valamiért nem zár rendesen. Nem volt mit tenni, nekifogtam az operációnak és másfél óra alatt sikerült kipiszkálni a bovdenvéget az eredeti hengerfejben lévő dekompresszorszelepből. Mielőtt visszaraktam kitisztítottam belőle a koromlerakódásokat és minden szart.

Ezután végre nekiláthattam az eredeti feladatnak és kb 15 perc alatt felsaruztam az elvágott vezetékeket.

4 megjegyzés:

  1. Lassan össze fog az jönni,
    ..ha nem a mostani hétvégére,
    akkor valamelyikre biztosan!!
    ;-))
    A teleszkóp meg verekedni nem jó,
    csak VERNI!!!!

    VálaszTörlés
  2. A mostani hétvégén biztos nem röffen, mert metszeni fogjuk a pálinkafákat, és arra megy el az idő. De nem baj, gondolni kell a jövőre is. Ráadásul nagy valószínűséggel a Kawától is búcsúzok.

    VálaszTörlés
  3. Megy IZS meg nem IZS.... ez most pont nem.. :D Cafe racerben nem gondolkodsz? Olyat még nem láttam izsből!!! :D

    VálaszTörlés
  4. Ez Erdélybe járós oldalkocsis lesz, eredeti formában.

    VálaszTörlés