2012. március 29., csütörtök

Méhtelepen jártam Jikovot találtam

Mint az előző bejegyzésben írtam  tervbe vettem egy méhtelepi kiruccanást. Szerdán meg is ejtettem a dolgot. Összeszedtem itthon 300kg fémet és elindultam. Először Arnótra mentem de elzavartak mondván nem adnak ki és nem is cserélnek. Sebaj, továbbmentem Szirmabesenyőre és nem bántam meg. Az első dolog ami szemet szúrt sajnos mozdíthatatlan volt pedig érdekes lett volna :D


Laprúgót ugyan nem találtam megfelelőt, de azért így is megérte. Többek között Simson váz tankkal, kerékkel, ezt odaadtam Tamásnak cserébe a segítségekért amiket folyamatosan kapok tőle, Pannónia főtengely, lendkerék, váltó, kuplung, berúgó, teleszkóp, Danuvia henger, medvecsapda, és egy Jikov karburátor. Nem tudtam beazonosítani se ott, se azóta pontosan mié lehet, de nem tűnt rossznak így elhoztam vasáron. Itthon elkezdtem szétszedni kipucolni és megkeresni mi a hiba amiért kidobták..


Kívül retkes volt, vastagon állt rajta az olajsár, de belül egy kis lerakódást leszámítva semmi sem volt.


Miután a kosz nagyrészét le drótkeféztemm nekiálltam szétszedni, és kipucolni. Hibának viszont nyomát sem találtam.


A baja mindössze annyi volt, hogy az egyik elemének a három csavarjából csak egy volt jó, egy félig elnyírva, de kiszedhetően, és a harmadik bele volt törve. Emiatt nem lehetett rendesen összeszorítani és ezért szivároghatott. Miután ezzel végeztem lefényképeztem az összes elemét a csavarjaival mint egy robbantott ábrát, hogy később az összeszerelésnél ne legyen gond.

Mivel egyedül voltam itthon alkalmam volt az egészet szétszedett állapotban berakni a mosogató gépbe. Közel másfél óra múlva szinte gyári állapotúnak nézett ki. A csavarokat pótolom, tömítéseket cserélem, és majd meglátom melyiket rakom fel az Izsre. Választék már van. Kétféle Trabant, Ez a Jikov és a gyári.


Aki esetleg tudja mi ez írja meg hozzászólásban.

7 megjegyzés:

  1. "Aki esetleg tudja mi ez írja meg hozzászólásban."
    Bence! Ez egy karburátor :D :D Nem látszik ? !! :D

    VálaszTörlés
  2. Tudom hogy senkit sem érdekel...
    ..de azért leírom hogy ez egy "Jikov 30 POH" típusú karbi,
    és a '68-tól gyártott, 372 ccm-es DZIK-21 típusú kistraktorokon szolgál.

    Néhány link:

    http://allegro.pl/gaznik-dzik-21-i2212525396.html

    http://www.youtube.com/watch?v=NU_yFQsZJm0

    VálaszTörlés
  3. Engem érdekelne ez a karbi, van egy ilyen stabil motorom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben. Megalkudhatunk rá, de cserében is benne vagyok.
      goozy@freemail.hu
      Privátban megbeszéljük.

      Törlés