2012. március 27., kedd

Nyereg 1.rész

Gyakorlaton átküldtek a motorszerelő műhelybe, hogy szóljak Tominak. Ő épp egy Babettát csinált és mellette egy dobozban gyűjtötte össze a hulladékot. A kupac tetején pedig ezt vettem észre.


- Ez szemét?
- Igen! Mindjárt viszem ki a konténerbe.
- Akkor ezt elvinném.
- Vigyed!

Ekkor jobban megvizsgáltam és kiderült egy teljesen hiánytalan, szerkezetileg hibátlan rúgós lengőnyereg.




A borítás hulladék de az nem is kell nekem. A vázból kiszedtem a rúgókat átnéztem a kisebb részeit  és látszódott, hogy minden rendben van, mindössze a festés kopott és némi felszíni rozsda található rajta.

Hiába régi, kopott, ennek ellenére még igen jól tapadt a festék. Nem volt kedvem drótkoronggal pepecselni, főleg a rúgók miatt, inkább másnap a suliban lánghegesztővel leégettem a maradékot. Ez mindössze pár percet vett igénybe.


Ezután a drótkorong a kormolódást könnyedén lehozta.


Mintha új lenne.
Most azon gondolkodom, hogy csak a rúgókat varrjam be egyenként, valami erős farmer, vagy katonai anyaggal, vagy az egész kapjon egy bőrborítást.

Mivel a motor lengővillás, és az ülés is rúgós, már nem muszáj igazán "lengő" nyeregnek lennie. Régebben láttam egy Ural építést. Ott ezt egy fél (talán Moszkvics) laprúgóval oldották meg. Valami hasonlóra gondoltam én is. Merev felfogatás, mégis van egy kis hajlékonysága. A napokban úgyis megyek a vastelepre, majd ott keresek egyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése