2012. március 2., péntek

A garázs új lakói

Sikerült kisbuszt szerezni így el tudtam hozni a három héttel ezelőtt megszerzett motort és alkatrészeket. Ehhez tartoztak a korábban bemutatott árvízkárosult leletek is.


Egy Izs Planeta 3-03 kompletten oldalkocsi csatlakozással. Sajnos az már nem volt meg hozzá, de jó ha rajta vannak a rögzítőpontok, kitudja mit hoz a jövő.

 

Továbbá egy hajdanán szebb napokat is megélt alkatrészkupac, melyet valamikor valakik átépítettek rötyögőnek. Amikor a fénykorát élte ebben a formájában eszeveszett egy szerkezet lehetett.

A kipufogók jó állapotban vannak hála az aljára lerakódott irgalmatlan mennyiségű olajkoksznak. Ahol előbukkant a rozsda ott is egy kis drótkefézés előhozta a szebbik énjét. Szükségem is volt egy kéményrendszerre az épített mocihoz.

Jellegzetes házilag tákolt turbó-léghűtés elfordított hengerfejjel. Ennél már csak a Pannónia blokk Trabant ventilátor párosítás "jobb" mivel, ott az ellentétes forgásirány miatt, a meghajtó ékszíjat nyolcasba hajtva kell feltenni.

 Szívatókar.

 Kuplung és dekompresszor kar.

Hogy miként nézhetett ki teljes pompájában és pontosan hogyan funkcionált ez az ördögszekér, számomra rejtély maradt.

 Ha nem kéne Kassára mennem a hétvégén akkor röffenteném. De ha minden jól megy jövő hétvégén kipofozom és kipróbálom. Állítólag iszonyat nyomaték van benne.
(72x85 furat-löket)

Nem tudom, hogy ez a valós kilométer-e. Egy méhész használta Jukóban és az oldalkocsiban hordta a kaptárakat. Megeshet hogy már átfordult egyszer(-kétszer).

Kompresszió eszméletlen. Először simán próbáltam úgy elég nehéz. Volt hogy meg is tartott. Aztán a dekompresszorral segítettem rá. (Tudom a terepnadrághoz nem jó a zöld krokodilpapucs, de nem volt kedvem bakancsot fűzni.)

Ez pedig a lényeg. Megvan minden papírja.

10 megjegyzés:

  1. Húúú, ..az XL 500-asomnak 89x80 a méretei.
    Ezek szerint az Izsnek nagyobb a lökete(?)
    ...Nem semmi...
    ;-)
    Gratula hozzá! És széles utat!!!!
    Meg, Rock'N'Roll!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendesen irigy lettem!!! Ilyen csodálatos neon kaucsuk lábbeli nincs mindenkinek. Valószínüleg a NASA lophatta a hozzávalókat valamelyik bolygóról!!!

      Törlés
    2. Jaaaj, jóól van már Szábbész, nem mindenki alszik is bőrcsizmában!!!!!
      ;-)

      Bence, ne foglalkozz ezzel a punkkal, csak nem tud mihez hozzá szólni mert a motorokhoz nem ért...
      ;-))
      Tényleg, ....hol vetted ezt a faszapapucsot???

      Törlés
  2. Nem tudom honnan van, csak lementem a garázsba és az volt az ajtó mellett és csak felkaptam.

    Igen valóban nyolcvanöt milliméter a lökethossz, nem elírás.

    Azóta kiderült, hogy a kék roncs nem rötyögő, hanem valami fűrészgép volt hajdanán. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát fűrészgép!!! :D Dejó. Nem olyan haszontalan hülyeség mint a motorok!. Ez legalább pénzt keresne.! :D Lehet átalakítom a kawát mondjuk,betonkeverőnek. Egy 3 köbös puttonyt elbírna hajtani... :D

      Törlés
  3. Nem kell rajta gúnyolódni. Mindössze újraértelmezte azt a szót, hogy "MOTOROSFŰRÉSZ" XD

    VálaszTörlés
  4. Hali! Izsből bobber? Hmmm... Beszéljünk róla! :-) Izs.hu-n Maci néven megtalálsz. Van egy Izs bobberem, ott a képtárban megtalálod. Kooperálhatnánk...
    üdv! Z

    VálaszTörlés
  5. Üdv. Már láttam ezt az építést. Jó kis gép. Zsolti is mesélt róla amikor elhoztam tőle a vázamat. Benne vagyok az együttműködésben.

    VálaszTörlés
  6. Rendben. Örülök, h tetszik a vasam. Épült már a műhelyemben pár Izs (nem a francia főváros :-)) úgyhogy ha bármiben tudok segíteni, kérdezz bátran. Az egyik szakmám motorkerékpár-szerelő, úgyhogy műszaki dolog is jöhet. A címem: izsyrider@freemail.hu Egyébként mik a tervek? Min akarsz változtatni? Teljesítménynövelés is lesz, vagy csak átépítés?

    VálaszTörlés
  7. A váz már át van építve, de már van egy kósza ötlet, hogy mit kéne még vele csinálni. Első futómű cseréje folyamatban, a többi csak a kinézetet változtatja, műszakilag nem. A blokkon a gyújtás lesz kicserélve Yamahára, ez is készül az Andrássyban, csak az elektromobil építése miatt nincs a CNC gépnek kapacitása rá így már január óta ott van, kis kompresszió növelés mivel a mai benzinek jobbak mint amihez tervezték, modernebb karburátor jó beállítással, hogy az étvágyát csökkentse. Ezen kívül komolyabb faragást nem tervezek a blokkban.
    Nekem autóelektronikai műszerész és autószerelő szakmám van, és most tanulom az autótechnikusit, holnap pedig AWI-ból a záró szóbeli vizsga következik.

    VálaszTörlés