2012. január 9., hétfő

A megspórolt lány története. 1. rész.


Pár hónapja egy Izses barátom szólt, hogy Zsolti szervez egy kis veteránbörzét ezért kilátogattam oda. Reggel 7 re mentem ki gondolván így nem maradok le a jó cuccokról. Nem is maradtam le semmiről, sőt az árusok nagy részénél is hamarabb értem oda.
Első szervezés volt, ráadásul ütött egy régebbi nagyobb börzét így nem volt nagy tolongás, de jobb is volt szerintem a családias hangulat miatt. 9-re egész sokan voltak már kint.

Találkoztam egy Pannóniással, aki a 40 éves P10-esével jött. Szépen felújította.



Egyszer majd az enyém is ilyen lesz.


Igazából nem volt konkrét célom, amiért kimentem, igazából csak nézelődtem hátha találok valamit, ami majd jó lesz.

Találtam is egy Verhovina fényszórót. (Maugli bánatára) Nem volt rozsdás, horpadt, üveg, foncsor ép, mérőóra benne, a krómozott keret rozsdapöttyös. 1000Ft. Tökéletes

A napokban hozzáláttam a kipofozásához.
Először drótkoronggal nekiestem lekapartam az összes maradék festéket,


majd egy kis rozsdamaróval leszedtem a vakrozsdát róla.


Ezután a belsejéhez fogtam hozzá, de ez nem ment a drótkoronggal, így kézi csiszolással próbálkoztam. Hamar rájöttem, hogy nem fog zavarni, ha a belsejében megmarad az eredeti barna festés és majd arra megy rá a matt fekete.


Ekkor észrevettem hogy az egyik rögzítő pontnál hiányzik egy eredetileg ponthegesztéssel rögzített csavaralátét, ami erősíti a lámpabúrát a csavarfelfogatás helyén.


Ezt majd szerdán a suliban kijavítom, és akkor már a belső festéket is le tudom pörkölni oxigénnel.

Ezután a foncsort vettem szemügyre. Ezen még valami régi fajta foglalat van egy régifajta égőhöz. Mivel az egész motor elektromos rendszere ki lesz cserélve a gyári 6V-osról 12V-olsra, a világítást is halogén izzósra akarom átalakítani.


Először úgy gondoltam, hogy a régi izzó karmáját, ami forrasztással van, rögzítve leolvasztom és átrakom egy újfajta izzóra. Találtam is olyan H4-es izzót, aminek a karimája 4 kis fül ponthegesztésével van rögzítve így könnyen leszedhető anélkül, hogy a hengeres rész sérülne. Szét is szedtem egy rossz ilyen égőt és sajnos jött a pofára esés.


Azok a fülek nem a karimát rögzítik a hengeres részhez, hanem a hengeres rész két darabból áll. A külső résszel egyben van a karima és a kis fülek rögzítik a belső hengeres részhez.


A másik lehetőség hogy a foncsorból kioperálom az eredeti foglalatot és a helyére teszek egy H4-eshez valót. A foglalat a foncsor peremére van hajtogatva, azt kell lefejteni róla és a helyére hajtani/forrasztani az újat. Ez ugyan nehezebb, és ha megsérül, akkor újra is kell krómoztatni továbbá, kell egy donor.


Deviszont, hosszútávon ez lesz a jobb megoldás, mert így nem kell minden egyes izzócserénél átoperálni az égőket.

Tudom, egyszerűbb lenne Mauglival cserélni egy Harley-Davidson lámpát valamelyik lányért, de szeretem a kihívásokat.  :D

2 megjegyzés:

  1. Nekem régen az átépített Pancsin volt ilyen lámpa.
    Aztán menet közben szétesett valahol a pusztában.
    Elég kevés fényt ad. Jól alakítsd bele a H4-est. Jó az ha látod minek mész neki.. :D

    VálaszTörlés
  2. Nekem meg eddig 2 db harley lámpám volt, oszt' mindkettő állandóan szétesett(!)
    Mindegyiket átalakítottam ugyan így H4-esre. Azóta semmi gond nem volt velük. A harley izzó, amellett hogy drága, még szar is, ugyanis az usa mérnökök 2 egyforma izzószálat tettek bele. Az egyik a tompított, ha meg többet akarsz látni akkor felkapcsolod hozzá a másikat is. Még a lámpa üvege sincs úgy prizmásítva hogy az útra szórja a fényt...
    Ja, és európában nem engedélyezett a műszaki vizsgákon sem. A '90-es évektől már japánok gyártják a harley lámpát (is), így mostmár ha boltból veszel lámpát vagy motort, az levizsgázik rendesen.
    Úgy hogy, hajrá Bence ne add fel!!! Rock'n'roll!!!

    VálaszTörlés