Alap esetben a gyári robogó gyújtásnál a lendkerék ék a hajtókar alsó csapszeg és a jeladó bütyök vége egy vonalban van, szóval felső holtponton az ék egy vonalba esik a henger középvonalával.
Szóval azt kéne megtudni, hogy FHP-hoz képest hány fokra van a jeladó tekercs és ez hány fokos előgyújtást ad neki alapjáraton. Amikor a buzirobogós fórumon feltettem a kérdést, a sok "apucipénzén megveszem a tuningszettet szerelőbelarakja és én leszek a király" gyerek egy napig nem tudott reagálni, majd a kérdést törölték, és kitiltottak. Most jobb hján vadászok valakire akinek ilyen gyújtású robogója van, és arról lenézem a szögeket.
2JA Yamaha gyújtás. Ismerős valakinek?
Így néz ki az új aggyal.
A főtengelyhez, egy hosszú M7-es csavar rögzíti, a lehúzása pedig egy M10-es lehetséges. A közepén lévő furat M10-re van menetelve, ebbe kell beletekerni a csavart ütközésig, aztán az agyra ráfogni egy 22-es kulccsal majd a csavart tovább tekerni, és lepattan a helyéről. Nem kell hozzá külön lehúzó szerszám.
Szerintem, mivel az Izh kissebb fordulatú és löketű, mint a robogók,
VálaszTörlésezért nem muszáj pontosnak lennie.
Én a jeladót az "FHP"-ra tenném, az alalplapot meg középre állítanám.
...Deee, inkább törölném a bejegyzést! :P
Bocs, elbaftam...
VálaszTörlés"és hosszabb löketű"
Az a baj, hogy nem tudom hol adja a a jelet a szikrának, ezért kéne egy robogót megnézni amin ilyen van, és megnézni hogy a henger szöge és a jeladó hány fokos szöget zár be, és mennyi az alapjárati előgyújtás. Erre az adatra mindenképpen szükségem van, onnantól pedig már teljesen pontosra be tudom állítani akkor meg miért ne? :D
VálaszTörlésTalán ezek segíthetnek valamit:
VálaszTörléshttp://users.atw.hu/peti74/gyujtas/jelado/jawa/jawajelado.html
http://ratchet-tuning.blogspot.hu/2011/06/idozitett-kisules-avagy-gyujtas.html
Köszi, a Jáwás, az hall jeladó, ami egy teljesen más rendszer, a robogós meg nem említ konkrétat sajnos.
VálaszTörlésDeviszont sikerült egy másik robogós fórumon találni valakit aki úgy tűnik ért is hozzá.
Közben készül az alaplap is Kecskeméten CNC-n, ha minden igaz szerdára kész, ha nem az baj mert szeptemberig nem megyek oda többet, de ígéretes volt a szaki mivel azzal kezdte hogy beírta a naptárba nem csak megígérte hogy szakít rá időt valamikor.
Helló! Nekem van egy 1yu nimt robogóm, annak ugyanez a gyujtása.
VálaszTörlésHa gondolod keress meg! biostimulator@gmail.com
Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen fajta CDI gyujtás a fordulatszám függvényében változtat az előgyujtson? Vagy mint a sima kontaktos, marad ahogy beállítod. :)
VálaszTörlésSziasztok!
VálaszTörlésZsolt. köszi a segítséget, bocsi csak most vettem észre hogy írtál. Már csak annyi hiányzik hogy a gyújtásvezérlő 5 vezetéke mire megy rá, azt nem tudom, esetleg ha a tiéden le tudod követni azért hálás lennék.
Borisz.
Beszéltem egy hozzáértővel, ő azt mondta, hogy ez az AC CDI gyújtás fix értékű, de adott egy kapcsolást egy visszafejtett tuning CDI elektronikáról ami fordulatszám függő előgyújtást ad, ráadásul egy kapcsoló által a rendszerhez hozzáadott ellenállásokkal három különböző függvénygörbét lehet beállítani rajta. Csak azt még nem tudtam utánépíteni, mert semmi tapasztalatom nincs az ilyenban.
E-mailban el tudod küldeni a kapcsolási rajzot? E-mail cimem: istvan pont bornemissza kukac gmail pont com. Az IZS-eknek nagyon kellene egy jó gyujtás ami előgyújtás állítós. Attól nagyon megeredne :)
VálaszTörlésMent egy e-mail a címre.
VálaszTörlésSziasztok Peti74-nek tudja valaki az elérhetőségét?
VálaszTörlés