2013. június 13., csütörtök

Gyújtás, már sokadjára! (4.rész)

Végre elkészült a lendkerék agyba a belső kúp és az ékpálya, (Köszönet jár érte Pista bácsinak a GAMF műhelyből) ennek köszönhetően az agy fix a főtengelyhez képest és már csak azt kell megtudni, hogy +-3 fok pontossággal hova szegecseljem a lendkereket, a finombeállítást pedig az alaplap állításával lehet majd megoldani.


Alap esetben a gyári robogó gyújtásnál a lendkerék ék a hajtókar alsó csapszeg és a jeladó bütyök vége egy vonalban van, szóval felső holtponton az ék egy vonalba esik a henger középvonalával.
Szóval azt kéne megtudni, hogy FHP-hoz képest hány fokra van a jeladó tekercs és ez hány fokos előgyújtást ad neki alapjáraton. Amikor a buzirobogós fórumon feltettem a kérdést, a sok "apucipénzén megveszem a tuningszettet szerelőbelarakja és én leszek a király" gyerek egy napig nem tudott reagálni, majd a kérdést törölték, és kitiltottak. Most jobb hján vadászok valakire akinek ilyen gyújtású robogója van, és arról lenézem a szögeket.

2JA Yamaha gyújtás. Ismerős valakinek?

Így néz ki az új aggyal.

A főtengelyhez, egy hosszú M7-es csavar rögzíti, a lehúzása pedig egy M10-es lehetséges. A közepén lévő furat M10-re van menetelve, ebbe kell beletekerni a csavart ütközésig, aztán az agyra ráfogni egy 22-es kulccsal majd a csavart tovább tekerni, és lepattan a helyéről. Nem kell hozzá külön lehúzó szerszám.

11 megjegyzés:

  1. Szerintem, mivel az Izh kissebb fordulatú és löketű, mint a robogók,
    ezért nem muszáj pontosnak lennie.
    Én a jeladót az "FHP"-ra tenném, az alalplapot meg középre állítanám.

    ...Deee, inkább törölném a bejegyzést! :P

    VálaszTörlés
  2. Bocs, elbaftam...
    "és hosszabb löketű"

    VálaszTörlés
  3. Az a baj, hogy nem tudom hol adja a a jelet a szikrának, ezért kéne egy robogót megnézni amin ilyen van, és megnézni hogy a henger szöge és a jeladó hány fokos szöget zár be, és mennyi az alapjárati előgyújtás. Erre az adatra mindenképpen szükségem van, onnantól pedig már teljesen pontosra be tudom állítani akkor meg miért ne? :D

    VálaszTörlés
  4. Talán ezek segíthetnek valamit:

    http://users.atw.hu/peti74/gyujtas/jelado/jawa/jawajelado.html

    http://ratchet-tuning.blogspot.hu/2011/06/idozitett-kisules-avagy-gyujtas.html

    VálaszTörlés
  5. Köszi, a Jáwás, az hall jeladó, ami egy teljesen más rendszer, a robogós meg nem említ konkrétat sajnos.
    Deviszont sikerült egy másik robogós fórumon találni valakit aki úgy tűnik ért is hozzá.
    Közben készül az alaplap is Kecskeméten CNC-n, ha minden igaz szerdára kész, ha nem az baj mert szeptemberig nem megyek oda többet, de ígéretes volt a szaki mivel azzal kezdte hogy beírta a naptárba nem csak megígérte hogy szakít rá időt valamikor.

    VálaszTörlés
  6. Helló! Nekem van egy 1yu nimt robogóm, annak ugyanez a gyujtása.
    Ha gondolod keress meg! biostimulator@gmail.com

    VálaszTörlés
  7. Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen fajta CDI gyujtás a fordulatszám függvényében változtat az előgyujtson? Vagy mint a sima kontaktos, marad ahogy beállítod. :)

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!
    Zsolt. köszi a segítséget, bocsi csak most vettem észre hogy írtál. Már csak annyi hiányzik hogy a gyújtásvezérlő 5 vezetéke mire megy rá, azt nem tudom, esetleg ha a tiéden le tudod követni azért hálás lennék.

    Borisz.
    Beszéltem egy hozzáértővel, ő azt mondta, hogy ez az AC CDI gyújtás fix értékű, de adott egy kapcsolást egy visszafejtett tuning CDI elektronikáról ami fordulatszám függő előgyújtást ad, ráadásul egy kapcsoló által a rendszerhez hozzáadott ellenállásokkal három különböző függvénygörbét lehet beállítani rajta. Csak azt még nem tudtam utánépíteni, mert semmi tapasztalatom nincs az ilyenban.

    VálaszTörlés
  9. E-mailban el tudod küldeni a kapcsolási rajzot? E-mail cimem: istvan pont bornemissza kukac gmail pont com. Az IZS-eknek nagyon kellene egy jó gyujtás ami előgyújtás állítós. Attól nagyon megeredne :)

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok Peti74-nek tudja valaki az elérhetőségét?

    VálaszTörlés