2013. március 17., vasárnap

Kormánycsapágy


Egy kis utánajárással megtudtam, hogy a Jawa 638 kormánycsapágyából le kell köszörülni pár tizedet és be is illeszthető az izs nyakba. Mivel a villahídon csak a felső része volt meg, először is szereznem kellett valahonnan két csapágyat. Magyarországon egy helyet találtam a neten ahol lehet rendelni. Kedves kis cég és csak „minimális” árréssel dolgoznak, így egy darab „mindössze” darabja  13000+posta. Ez felejtős. Egy felvidéki barátom segített aki átbogarászta nekem a csehszlovák internetet, talált is „ložisko krku řízení-t”  csehországból, komplett készlet postával 9000, de még ez is fogcsikorgatós ár érte, de legalább van forrás viszonylag elérhető áron. Ha minden kötél szakad jó lesz, gondoltam. Átnyálaztam még a Jawa bontás hirdetéseket, de a csapágyak senkinek sem voltak meg az elmondásuk szerint, valószínűbb nem akartak vele bajlódni a kiszedéssel. Végül a társaság üzenőfalán láttam BTtől egy kétségbeesett hirdetést.

"
Nem kell valakinek 350-es Jawa váz sárvédőkkel, teleszkóppal, sztenderrel? Potom pénzért már szinte vasárba vihető."


Mint kiderült egy kései 634-es váz lapult nála az udvar végében amit már elvileg a nekem kellő 638 féle csapágyakkal szereltek. Másnap el is mentem érte.  Az elejét kiszedtük hogy beférjen a kocsiba, így meggyőződtem arról is hogy megfelelő a csapágy. Már ez megérte, emellé egy másik villahíd kormány telószárak sárvédők lengővilla bukócsövek kapaszkodók és lábtartók is tartoztak.



 

 Továbbá megismertem a BT féle kézmosót ami „teszkósméz” és brigéciol keverékéből van állítása szerint. A hatása akár az ultráé de nem szárítja a bőrt. Kurvajó.

Az Izs vázat el is vittem ma Czapári bácsihoz, (aki valamiért következetesen azt hiszi, hogy katona vagyok :D ) legközelebb mikor megyek haza már kész lesz, és végre valahára lezárulhat az első futómű kálváriája.

(Honda XL  125be való SHOWA levegős teleszkópszár pár, lengővilla hátsó kerékagy küllőkkel fékkel mostantól eladó/elcserélhető)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése