2012. november 24., szombat

Megvan az oldalas

Múlt szombaton, találtam egy hirdetést Velorex 562-ről. Olcsó volt, viszonylag nem a világvégén,(Debrecen) ezért felhívtam a hirdetőt. Kiderült nem az övé, ő csak a hirdetést rakta fel 3 héttel azelőtt, mondta hogy szerdán hívjam vissza addigra megkérdezi az eladót mi van vele. Szerdán kiderült, hogy már elvitték, ami nem meglepő egy nagyjából komplett oldalkocsitól ha 21000Ft-ért adják.

Egy jóbarátomnak Ferinek elpanaszoltam, hogy hogy jártam és megkérdeztem hogy esetleg nem tud e egyet valahonnan. Nem tudott de adott egy telefonszámot, hogy próbálkozzak azzal. Felhívtam délben, elmondtam ki vagyok, mit akarok stb. Laci pedig megígérte hogy ha megtud valamit szól. Negyed óra múlva hívott is, hogy van egy oldalas nem messze tőle. Meg is beszéltük, hogy szombaton elmegyünk és elhozzuk. Ezúton is köszönöm a segítségét.

Elmondta hogy az öregnek rengeteg gépe van, gyűjti őket és nem akarja eladni őket. Figyelmeztetett hogy nem lesz könnyű menet, de úgy gondoltam egy próbát megér.

Sajnos tényleg nem adja csak felhalmozza őket. Valószínűleg csak hagyatékként hagyják majd el a fészert ezek a jobb sorsra érdemes vasak.

Jól jellemezte a helyzetet, hogy az oldalasok (Velorex, Duna, Izs) a plafonra voltak feldrótozva, alatta 6-8 motor, mellette a falon egy Csepel, és ez csak egy része a felhozatalnak.

Levenni sem volt egyszerű. Ki kellett vinni az alatta lévőket, aztán hárman aláálltunk a negyedik meg erővágóval kalimpálva elvágta a tartó drótokat. Nem szívesen álltam alá.

 
Ugyanúgy érkezett mint az ami mellé kerülni fog. :)

Végre megvan. Február végén vált indokolttá egy oldalast, azóta kerestem egyet. Igaz május közepén az eredet szempontból indokolatlanná vált, de addigra már önjáró lett a gondolat.

Az agy marad, 18"-os ráfom van, csak küllőket kell venni.

Mindössze a zár hiányzik róla de azt a másik csónakból át tudom rakni, egy index kell előre, de az is van kétmarékkal, és a sárvédőbe kell toldani, hogy elférjen alatta a 18"-os kerék. A szélvédő törött, de talán nem is fog kelleni. Az üléskárpitot mindössze le kell pucolni.

Persze hogy ne legyen minden tökéletes, köszönhetően az uniós jogharmonizációnak 2013 január 01-től az A kategória korhatára felment 24 évre, amit csak jövő szeptemberben töltök be, az újonnan bevezetett A2 kategória 18 év és 400cm³, 35kW korlátozással, még jó is lenne, de oldalkocsi nélkül, és az sem járható út, hogy most megcsinálom az A2-t és majd szeptemberben kategóriát váltok, mert ahhoz legalább 2 éves A2 kell majd. Így vagy várok a 2014-es szezonig az egész motorozással, vagy A2-vel járok szólóban és szeptemberben teljes áron megcsinálom az A-t és újra műszakiztatom a motort oldalkocsisnak, hogy bassza meg őket a szőröstalpú román jeti a seggüknél fogva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése