2012. december 8., szombat

Kerekek, küllők

Az oldalkocsin a 16"-os kereket ki kell cserélni 18"-osra. Először csak küllőt kerestem mert csak át akartam fűzni az egyik Izs felnimbe az agyat de egy kis keresgélés után a neten nem csak küllőt találtam, hanem két komplett 18"-os Jawa kereket gumikkal 4000-ért megvettem azokat is.

A már jól bevált vízkő és rozsdaoldós kezeléssel kezdtem.
Aztán elővettem a speciális gumi és vászonszilentes rezgéscsillapításos elektromos forgódrótkefe masinámat, és elkezdtem fémtisztára pucolni.
Az eredmény ezúttal sem maradt el, bár egyre nehezebben ment mert a gép egyre jobban vibrált, miután befejeztem és kikapcsoltam rájöttem miért.

Egyszerhasználható drótkorong, egy százasért.

Ekkor következett az alapozás a horganyalapozóval majd a fekete festés rá.

Ezután a kerekek szétszedés következett. A 16"-osról egy csavarhúzóval simán le tudtam szedni a gumit, az egyik 18"-osról kicsit már nehezebben jött le ahhoz már két csavarhúzó kellett, a harmadikról pedig sehogy sem sikerült úgy meg van keményedve a 30 éves Barum gumi. Kénytelen leszek elvinni gumishoz, hogy géppel szedje le.

18"-os Mitas, épp hogy hiányoznak a szőrök róla. Jó vétel volt a két kerék.


A küllőanyák nem adták magukat, ezért mindegyiket megkínáltam fékolajjal egy fecskendőn keresztül  és hagytam állni egy kicsit. A Velorex kereke 2 óra múlva már szét is volt szedve a másiknak kellett egy éjszaka és 30 egy kis erőfeszítéssel de kijött, a maradéknak sajnos kellett a flex.
Sikerült kitermelni a két kerékből kb 50 küllőanyát karcolás nélkül amit majd a másik motor első kerekéhez fel tudok használni. 
 A Velorex kerékagya van a legjobb állapotba csapágycsere és felszabályozás után ez lesz az alap a kerékhez. Nem feltétlenül van erre szükség, de úgy leszek csak nyugodt ha tudom róla hogy biztosan minden a lehető legjobb állapotú.


A kibontott küllőket is elkezdtem rendbetenni és miután a felületi rozsdát leszedte maró már nem is volt olyan rémes állapotban. Rücskök nincsenek rajta, a felszíne ép.
Ha a másik kerékből kitermelek annyi küllőt és kerékanyát, hogy elég legyen, össze tudok rakni egy tartalék kereket belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése