2012. január 12., csütörtök

Futómű 2.rész


A Vateráról szerzett Honda alkatrészek Buda mellett voltak és csak személyes átvételbe ment bele az eladó. Szerencsére lakik tőle 20 km re egy ismerős, aki kisegített és átvette tőle, ráadásul el is hozta, amikor erre járt. Miután leszaggattam róla a csomagolást a szemem felakadt, amikor megláttam mi került 6000 Ft-ba.

Egy pár SHOWA légteleszkóp, két kerék jó gumikkal, tengelyekkel, jó lánckerékkel.

Ki is kaptam az Izsből a saját teleszkópját és belepróbáltam a cuccokat.

És TaDaMM micsoda véletlen. Az Izs teleszkópszár vastagsága megegyezik a Hondáéval.
Naja. Oldalról kurvajól néz ki, de szemből már nem éppen. Az Izs teleszkóp befogója kb. 3 centivel szélesebb, mint kéne. A kerék jobbra-balra csúszkál a tengelyen a szárak között. A hátsó kerék sem passzol a villába. Kell egy Honda XL 125 befogó és egy lengővilla.

Fel is adtam egy hirdetést, hogy Honda XL tank eladó vagy cserélhető XL befogóra és lengővillára. Mert a csomagban volt egy tank is ami nekem nem kellett.


Másnapra jött is e-mail egy ajánlattal. Kell neki a tank cserébe ad befogót és lengővillát.
Mivel kicsit messze van megbeszéltem vele, hogy valamikor később egy út során beugrok érte ne kelljen csak ezért 300Km-ert utazni. Neki se sürgős így beleegyezett.

Azért rápróbáltam ezt is de aránytalannak tűnt.

Közben Gergő mondta, hogy kéne neki egy 18”-os kerék az Izs oldalkocsijához. Eladtam neki az enyémet, mert már van a Honda. Imádom, hogy önmagát finanszírozza a motor.

9 megjegyzés:

  1. Majd a Honda lengővillához meg kell egy Honda váz... :-)
    Nem akarok okoskodni, csak nem lenne egyszerűbb
    ha hoszabb tengelyeket + távtartókat esztergálnál a "suliban"??
    A Honda befogóval meg lengővillával (szerintem) túl keskeny lesz a bringa, nem(?)
    Na meg az IZS vázba mégis csak bele kéne gyógyítanod
    valahogyan a HONDA legővillát, nem??

    VálaszTörlés
  2. Nem járható út a távtartózás mert a fék állórésze az alsó teleszkópszárhoz van rögzítve hogy ne forogjon. Ha ki távtartózom nem lesz első fékem. El legózgatok vele amíg tudok, főleg hogy szinte költségmentes most a cserélgetés. Ha meg nem jön össze visszaalakítok amennyit muszály és folytatom másként. Eredetileg csak egy 18"-os felnit akartam, de ha már így alakult, hogy egy kerék áráért hozzájutottam ezekhez a cuccokhoz belepróbálom hátha összejön. Nem vesztek vele semmit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd rájössz , hogy a féldobfék,lóf..zt se ér. Ugyanez az eleje volt a pancsimban. :D

      Törlés
    2. Az Izs is csak féloldalas. Tudsz képet mutatni a Pannónáról? Kíváncsi lettem rá.

      Törlés
    3. Eggyetértek Szábbész-vel, majd rájössz...
      ;-)
      Amúgy Bence, fasza a Pléh 10-esed! Megvan még??

      Törlés
  3. Megvan. Jelenleg egy "betonbunkerben" van és várja azt az időt amikor sokpénzem lesz restaurálni.

    Mi a baj az egyoldalas fékkel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A dobfék átmérője minél nagyobb legyen, vagy mindkét oldalon legyen (ritkaság!), mert csak akkor fogja meg rendesen a bringát. Az XL dobfék csak dísznek való... inkább csak félre húzza az eljét. Az én endurómban is ugyan ilyen kerék volt, átküllőztem az agyat meg felvaratattam egy alu tuskót a telószárra.
      Azóta, még a műszaki vizsgán is mindig átment.

      Régen volt nekem is egy ugyanilyen pléh10-esem.
      Egy jó tanács: SOHA NE ADD EL!!!!!!!!

      Törlés
  4. Köszi szépen. Erre figyelni fogok. Nekem is szimpatikusabb lenne egy tárcsás elsőrész, de most nincs lehetőségem egy komplett eleje beszerzésére, a gyári meg az állapota miatt nem lenne jó, de figyelek erre hátha adódik valami csereüzlet. Ha meg nem akkor majd nyár után veszek egyet valahonnan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Pannesz akkori állapotáról, csak "hagyományos"fényképem van.
      De majd beszkenneltetem. Amúgy nekem is van P10. A szoba sarkában várja félkészen az alkatrészeit. Csak most a kawa van soron.

      Törlés